ŻYCIE W BLOGOSFERZE #1

sobota, listopada 28, 2015

Hej wszystkim! W dzisiejszym poście przedstawię wam moje przemyślenia związane z blogosferą. Możecie sobie pomyśleć - ta, na pewno dużo wie, prowadzi bloga zaledwie od półtorej miesiąca. Ale moim zdaniem już trochę się nauczyłam o tym "naszym miejscu w sieci". Jak chcesz poznać moje zdanie, to zapraszam!


Chciałabym wam wspomnieć w tym poście, że jeszcze nie dawno bawiłam się w obserwację za obserwację, ale teraz możecie zauważyć, że zmieniłam notkę przy dodawaniu komentarzy. Uznałam, że to bez sensu dodać pięć postów na nowo utworzonego bloga i mieć sto obserwatorów. Nie zależy mi na tym, a uwierzcie, że widzę czasami takiego bloga. I on nie jest jakiś "odrodzony", ktoś powrócił i na tym samym adresie zaczął znowu dodawać posty i ma "starych" obserwatorów. Z takimi blogami też można się spotkać. Po prostu ktoś założył bloga i tak się wypromował, że mając trzy posty ma prawie te sto obserwatorów, lecz dla mnie to trochę przesada. Po co nam tyle ludzi, którzy nawet nie chcą czytać naszego bloga? Ja na przykład wolę mieć pięciu prawdziwych obserwatorów niż dwudziestu fałszywych. Jak ja to robiłam, to tak naprawdę byłam bardzo zadowolona, bo przecież mam dużo obserwatorów (od razu mówię, że na moje "kryteria oceniania" mojego bloga, to tak dwadzieścia to jest dla mnie mnóstwo). Pamiętam jak moja koleżanka powiedziała mi: "W blogosferze lifestylowej liczą się tylko wyświetlenia i obserwację. Temu nie chcę mieć takiego bloga, tylko piszę o książkach." . Zgadzam się z nią w stu procentach, no bo jak coś osiągniesz jak nie będziesz mieć tysiąca obserwatorów i miliona wyświetleń? Nie napiszę wam konkretnego przykładu, bo w naszej ukochanej blogosferze mnóstwo jest takich blogów i nawet przez chwilę mój do takiej grupki należał, ale się cieszę, że zrezygnowałam z tego. 


Jak założyłam bloga, to bardzo dziwnie czułam się pisząc u innych w komentarzach: "Co powiesz na wspólną obserwację? Odezwij się u mnie." ( nie możemy zapomnieć o uśmieszku oczywiście). Potem weszło mi to w nawyk i prawie zawsze pisząc komentarze dopisywałam znaną mi formułkę, chyba że w treści przy wpisywaniu ich było napisane, że ta osoba nie bawi się w "obs za obs". Raz u jednej osoby zobaczyłam taki napis i jeszcze było dopisane, że nie będzie usuwać tych komentarzy, żeby inni widzieli ich poczynienia (rozumiecie chyba o co chodzi). I wtedy mnie coś tknęło, zmieniłam opis przy komentarzach i tak nagle skończyłam grać w tą zabawę. Kolejna sprawa to komentarze pod moimi postami. Jak je czytam i natykam się na takie jak; "Fajny post!", "Bardzo ciekawie piszesz", "Świetne odpowiedzi, widać, że się starałaś!". No to kurde, przecież ja nie jestem głupia, wiem, że takie osoby nie czytają moich "wypocin". Jak coś komentujemy to powinniśmy się odwołać do posta, wtedy osoba wie, że go przynajmniej przeczytaliśmy... Ja jak wchodzę na jakiegoś bloga, a osoba z niego zostawiła mi na niego link, to zmuszam się do przeczytania posta, żeby nie napisać FAJNY POST. Musimy szanować siebie nawzajem. Mnie bardzo wkurzają tacy ludzie, którzy takie komentarze zamieszczają, bo chcą się tylko i wyłącznie wypromować. Taka osoba wątpię, że przeczyta tego posta, bo znowu go ominie...


UPDATE - Wchodzę sobie na bloga i czytam komentarze pod tym postem. I widzę napis: "Świetny blog! Obserwujemy? Zacznij.". Możecie sami zobaczyć napisała go Malwina (przepraszam za wyjawienie tej osoby imienia, ale i tak moglibyście do tego dojść) i tak bardzo jestem zdziwiona, bo dokładnie w TYM poście napisałam, że nie bawię się w "obs za obs" (nie dodając, że jest to napisane też przy komentarzach...) i że każdy wie przecież jak widzi taki komentarz , że ktoś nie czyta postu pisząc "Świetny post!". Mógłby przynajmniej się zorientować o czym ktoś pisze, a nie od razu pisać głupoty... Chce mi się też z tego powodu śmiać, ale takie zachowanie jest wprost żałosne... Dobra, to już koniec mojego rozpisywania się. Mój apel do was to: SZANUJCIE SIEBIE I INNYCH, bo inaczej nie osiągniecie sukcesu.

Możecie się ze mną nie zgadzać, ale mój blog jest po to, aby wyrażać moje zdania. Takiego typu posta nie mogliście spotkać jeszcze na moim blogu, ale mam nadzieję, że wam się spodobał! Chcecie jakieś posty typowo świąteczne? Jak tak to jakie (planuję DIY - prezenty na święta)? A co wy uważacie o tematach, o których napisałam? 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Zdjęcia, które wam wstawiłam przedstawiają jedyny akcent świąteczny w moim pokoju. Muszę to zmienić, bo uwielbiam święta! A wy?

You Might Also Like

18 komentarze

  1. Bardzo podoba mi się świąteczna atmosfera w twoim pokoju. Ja też mam lampki ^^ A co do treści bloga. Bardzo dobrej treści podkreślam zgadzam się w 100%.
    Obserwatorzy i wyświetlenia powinny być odzwierciedleniem naszej pracy, a nie ilością komentarzy u ktoś by ten ktoś do nas zaglądnął (yy czy jakoś tak) Nie ważne. Nie ważne tak samo jak ilość komentarzy czy tych wyświetleń. Jeżeli się kocha blogowanie nie powinno to nas najbardziej interesować tylko to czy komuś faktycznie się podoba to co robimy.
    ^^
    Obserwuję - świetny blog.

    http://virutite.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetna ozdoba szafki :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładnie ozdobiłaś szafki , w tym roku jednak nie mam zamiaru nic robic w swoim pokoju aby nadac mu bardziej "świąteczny" nastrój :)
    Również nie chcę aby mój blog to tylko wyświetlenia i obserwcje ;)

    http://emily-kalinka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mądrze napisane :) Prawdziwi obserwatorzy są wyjątkowi ^^

    Zapraszam :) http://artisanima.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. SUPER POST OBS ZA OBS KOM ZA KOM?!?!!!!!!!!!?????!?!?!?!!! A tak serio to cieszę się, że wzięłaś sobie moje rady do serducha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy post :) Ja na szczęście nie spotkałam się z blogami 3 posty/100obs ;p
    Zapraszam do obserwowania mojego bloga ♥
    Mój blog ♥ Serdecznie zapraszam !

    OdpowiedzUsuń
  7. Też nie bawię się w obserwację za obserwację, bo niepotrzebni mi "czytelnicy" będący tylko liczbą, którzy nawet nie zajrzą na mojego bloga.
    Pięknie wyglądają te światełka! Czekam na posty z serii świątecznej, uwielbiam takie przeglądać :)

    matrelsy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Czasami poprostu nie wiadomo co można innego napisać niż fajny post :D
    Moim zdaniem lepiej się tym nie przejmować i robić co sie chce :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam takiego hmm. "odrodzonego" bloga. Nie da się skasowac starych obserwatorów jednak niektórzy dalej pozostali i są wiernymi czytelnikami. Mi nie zalezy na wyswietleniach czy obserwatorach , prowadze bloga z czystej przyjemnosci ! :) A co do tych komentarzy o tresci "Super blog, ciekawie piszesz" brak słów. Troszkę to głupie bo widać kto czyta a kto nie. DIY - prezenty na swieta moze byc bardzo ciekawe ! Czekam na kolejny post , trzymaj sie ! :)
    http://anonimoowax.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. I bardzo dobrze, że nie ma u ciebie obs/obs ;) Będziesz miała własną satysfakcję jeśli czytelnicy sami będą przychodzić ;)

    nowy post! zapraszam!
    MÓJ BLOG-KLIIK
    KANAŁ NA YT, dopiero zaczynam- KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgadzam się z Tobą. Bardzo mnie irytuje kiedy siedzę parę godzin nad postem, a ktoś zostawi mi komentarz "fajny wpis, poobserwujemy"? Dlatego kompletnie unikam takich komentarzy z mojej strony. Wiem ile czasu potrzeba na napisanie posta i że pisanie jest także ciężką pracą, dlatego zaaaawsze czytam cały wpis i zostawiam komentarz u innych, aby pokazać, że doceniam ich pracę :) Dobrze, że zmieniłaś sposób myślenia, zdobyłaś u mnie punkty :)
    http://inspirationforlife.byania.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie opłaca się bawić w taki spam.Powinno sie szanowac prace innych :)

    Kliknij-Official Patty ! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Masz rację ;) Ja również kiedyś (nawet nie pamiętam już kiedy xD) bawiłam się w tą ,,zabawę" nawet nie myśląc o tym, co robię. Na sczęście zrozumiałam, że pisząc ,,obs za obs" popełniam duży błąd. Jest pełno blogerek, które myślą, że w taki sposób coś osiągną no i cieszę się, że Ty tak nie myślisz. ;) Tak w ogóle bardzo podoba mi się twój blog, twój sposób pisania. Zostanę tu na dłużej i czekam na następne posty, może jakieś diy? ;)
    Zapraszam do mnie ♥
    modowydesign.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja też kiedyś pisałam posta o sztucznych obserwacjach i również pojawiło się kilka takich komentarzy jak ten Malwiny...Z tym chyba nic nie zrobimy. Zawsze będą istnieć tacy spamerzy.
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Tego typu komentarze od razu przesyłam do spamu. Nienawidzę takiego zachowania... Bardzo puste. Wręcz tragiczne.

    INNA MYŚL [blog] | MÓJ KANAŁ NA YOUTUBE

    OdpowiedzUsuń
  16. Tak jak napisałaś, lepiej mieć kilku prawdziwych obserwatorów niż 100 fałszywych :)
    http://dreams-first.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. sporo słyszałam o tej książce, głównie dobrego, więc muszę ją przeczytać ;) Na samym początku muszę sięgnąć po papierowe miasta, bo to one najbardziej mnie kuszą mm:)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie, za każdy komentarz odwdzięczam się <3
    evelinaphoto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Dziękuje za każdy komentarz i obserwacje.
♥ Zostaw linka do swojego bloga - na pewno zajrzę.
♥ Spam i obraźliwe komentarze będą usuwane.
♥ Nie bawię się w obs/obs.

Popular Posts

Like us on Facebook

Flickr Images